Aşağı Kaydır / SEO / Google Benim İşletmem Sıralama Kriterleri

Google Benim İşletmem Sıralama Kriterleri

 Google Benim İşletmem Sıralama Kriterleri

Günümüzdeki en önemli reklam biçimlerinden biri özellikle de bölgesel aramalarda kesinlikle Google İşyerimde bulunan işyerleridir diyebiliriz. Çünkü İşyerim hem kullanıcı için, hem de işyerleri için etkileyici bir deneyim sunuyor. Kullanıcılar için gözetilen kriterlerin başında konum ve popülerlik geliyor. Hal böyle olunca da Google Business için de ekstradan bir SEO alanı doğuyor. Ben de bu gün gözlemlediğim kadarı ile,  Google İşyerim kriterlerini sizlere sıralayacağım.

 

Konum

Arama yapan kişinin size olan yakınlığı sektörden sektöre göre değişiklikler gösterse de en önemli kriterlerden biridir. Bölgesel hizmet veren firmaların yanısıra birçok firma ulusal hizmet vermekte ve birçok farklı ilde görüntülenme almaktadır. Peki bunu nasıl sağlayabiliriz?

Google Business hesabımıza giriş yaparak

Bilgi Bölümüne Gelin.

google işyerim hizmet bölgeleri

Hizmet bölgerlerine hizmet verdiğiniz bölgeleri eklemeniz gerekmektedir.

Google Benim İşletmem Sıralama Kriterleri 2

İşaretlediğim yerler kesinlikle doğru kullanım şekilleri değildir. Doğru kullanım şekli ise küçük şehirlerde ilçeler, büyük şehirlerde ise mahallelerdir.

Bulunduğunuz il adresini kesinlikle eklemlisiniz!

Aktiflik

Yayınlar ve Ürünler

Biliyorsunuz ki Google Business’ta yayınlar sekmesi mevcut peki bu yayınları gerçekten kullanıyor musunuz? Google İşyerim için yayınların etkisinden haberdar mısın? Yayınlar arama sonuçlarında karşımıza çıkan görsellerdir. Bir kişi ancak sizin listelerinizi açarsa tüm yayınlarınıza erişim sağlayabilir. Ürünleriniz ile ise hemen aramalarda karşılaşabilir.

Google Benim İşletmem Sıralama Kriterleri 3

Google Benim İşletmem Sıralama Kriterleri 4

Google İşyerim uygulamasını telefonunuza App store’den ya da Google Play’den indirebilir dilediğiniz zaman işinizle ilgili olan fotoğrafları, belki yaptığınız çalışmaları ya da şirket olarak gezdiğiniz yerleri bu bölümde paylaşabilirsiniz. Ben burayı firmamın İnstagramı olarak kullanıyorum desem yanılmış olmam. Hemen sizler için indirme linklerini de aşağı bırakıyorum

Google Play için Google Benim İşletmem

App Store için Google Benim İşletmem

Popülerlik

Popülerlik konusu en önemli etmenlerden biridir. Ürününüz için ne kadar çok 5 yıldızlı yorum varsa o kadar önde olur dememi bekliyorsanız maalesef yanılıyorsunuz. Google bunun içinde bir sürü farklı karmaşık algoritma belirlemiş gibi görünüyor. Popülerliğiniz yorum sayısına göre belirlenmek yerine yerel rehber derecesi yüksek kişilerin size vermiş olduğu yorumları, daha öncesinde hiç yorumu olmayan ve ilk yorumu sizin işletmenize atan kişilerden tabii ki de ayırıyor. Peki Yerel Rehber nedir ve neye göre belirleniyor? Yerel Rehberi daha önce duydunuz mu?

Yerel Rehber Google Maps tarafından kullanıcılara gittiği mağazalardaki deneyimlerini orada yaşadıklarını çekmeleri ve gittiği, gezdiği yerleri oylamaları için açmış olduğu platformdur. Hemen buradan ulaşabilir, kayıt olabilir ve yerel rehberi deneyimleyebilirsiniz. Hatta buradan da diğer yerel rehberler ile iletişime geçeceğiniz google projesine ulaşabilirsiniz.

 

yerel rehber
Burada bulunan verilere göz atabilirsiniz. Şu anda 3. Seviye yerel rehberim ve 197 puanım var. Peki bu puanlar neye göre artıyor. Paylaştığınız her fotoğraf, her yorum size belli puanlar biriktirmemiz için yardımcı oluyor. Bu puanlar ise seviye atlamanızı sağlıyor.

Google Benim İşletmem Sıralama Kriterleri 5

Yorum Yapan Kişinin Alaka Düzeyi

Diğer popülerlik kriterleri de şunlardır. Size yorum yapan kişilerin konumu size ya da yukarı maddede yer alan hizmet bölgelerinden birine yakın olmalıdır. Amerika’da yaşayan birinin ve daha önce hiç Türkiye’de yaşamamış ilişiği olmamış birinin yorumu sıralamanız için hiçbir fayda sağlamayacaktır.

 

Bu sebeple herkesten yorum satın almayınız! Müşterilerinize yorum formunu bol bol göndererek hem sizler için iyi ya da kötü geri dönüşte bulunacakları bir anket göndermiş olun hem de tanıtım için bir adım daha atın. Yorum formunu göndermeniz için

Google Benim İşletmem Sıralama Kriterleri 6

Eklediğiniz Sitenin İçeriği

Size güzel bir haber vermek isterim. Google Benim İşletmem  sizler için kısıtlı bir alan sunar. Yani web sitenizdeki gibi özgürce hareket edemezsiniz. Bu sebepten ötürü Google bunun için İşletmem hesabınıza bağladığınız web sitenizin anahtar kelimelerinde de sizleri ön sıralarda tutmaktadır. Örneğimize hemen aşağıda bakalım.

google benim işletmem

Web sitesinde bulunan toptan çakmak kelimesi arama kriterini tetikleyerek işletmeyi en üst sıraya almıştır…

Rekabeti çok çok yüksek kelimelerde ise maalesef tek kriter şimdilik yakınlık olarak gözüküyor. Yani arama yapılan bölgeye yakın olması başlıca kriteri ona da hemen resimle bir örnek verecek olursak İstanbul İstoç Ticaret Merkezinden yapılan nakliyat kelimesinden Google Benim İşletmem Sıralama Kriterleri 7

Kısacasını söylemek gerekirse yapmanız gerekenler güncelliğinizi korumak ve olabildiğince müşterilerinize yorum yaptırmak. Sağlıcakla, esen kalın

diğer yazılarımızı okumayı ve varsa sorularınız yorum bölümünden sormaktan çekinmeyiniz.

Yazar seriposoft

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir